نویسنده: کشاورز
شاید بهتر باشد علت این نام گذاری را با عملکرد ویروس توضیح دهیم. ویروس ها دارای پوششی پروتئینی هستند که به هنگام حمله، این پوشش پروتئینی را به سلول سالم منتصل می کنند و بعد از ایجاد یک اتصال مواد ژنتیکی خود را به سلول سالم منتقل می کنند. ویروس میتواند از سلولی که به آن رخنه کرده است به عنوان یک محیط مناسب برای تکثیر ویروس استفاده کند. حال به سراغ بازاریابی ویروسی می رویم، عده ای آن را همان بازاریابی دهان به دهان می دانند و عده ای مخالف یکسان دانستن این دو هستند. استفاده از عبارت بازاریابی ویروسی برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برای تبلیغ Hot Mail به کار گرفته شد. این نوع بازاریابی با گسترش شبکه های اجتماعی و همه گیر شدن استفاده از اینترنت در عصر حاضر جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پخش اخبار و اطلاعات با گسترش شبکه های اجتماعی و آنلاین با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام می شوند و همین امر باعث تغییر دیدگاه صاحبان کسب و کار و ایجاد زمینه های مناسبی، برای بهتر دیده شدن و برند سازی محصولات و خدمات آنها شده است. افرادی که بازاریابی ویروسی را با بازاریابی دهان به دهان متفاوت می دانند بر این نظرند که در گذشته دسترسی به هزاران نفر که از طریق آنها یک موضوع دهان به دهان منتقل شود ممکن بود روزها و ماه ها به طول انجامد، در حالی که در بازاریابی ویروسی در مدت کوتاه چند روزه و یا چند ساعته امکان پخش یک موضوع جدید وجود دارد.این در حالی است که عده ای هیچ تفاوتی بین این دو قائل نیستند. شاید دلیل آن هم این باشد که جامعه امروزی با جوامع اینترنتی و آنلاین با هم گره خورده است و نمی توان آنها را از هم جدا کرد.
ادامه مطلب
درباره این سایت